Thursday, April 12, 2007

BODOGFIGHT: Clash of the Nations preview

På lördag är det dags för bodogfight att hålla en gala i St. Petersburg, Ryssland. Fedor Emelianenko vs. Matt Lindland är main event. Hele fightcardet ser ut på följande vis:
Main Card:
Fedor Emelianenko vs. Matt Lindland
Aleksander Emelianenko vs. Eric Pele
Eddie Alvarez vs. Nick Thompson
Roman Zentsov vs. TBA
Amanda Buckner vs. Hitomi Akano
Andrei Semenov vs. Jorge Santiago

Prelims:
Amar Suloev vs. Andy Foster
Julie Kedzie vs. Julia Berezikova
Bill Mahood vs. Steve Steinbeiss
Dmitry Samoilov vs. Ray Steinbeiss
Derrick Noble vs. Erik Oganov
Rodrigo Damm vs. Santino DeFranco
Jarno Nurminen vs. Josh Curran
Sergey Kaznovsky vs. Dan Evensen

Bobby Southworth skulle mött Roman Zentsov men för ett par dagar sedan fick han för sig att han inte trivs med att fightas som tungviktare och drog sig ur. Kunde han inte tänkt på det lite tidigare? Jag har aldrig gillar Southworth, tyckte han var en riktig skitstövel under första säsongen av The Ultimate Fighter och jag har allmänt inte gillat honom. Att knappt en vecka innan man ska fightas dra sug ir för att man kommit på att man inte vill fightas som tungviktare höjer ju inte direkt min respekt för killen. Jävla idiot. Så här skriver han:
[...]I'm not fighting on that card. All apologies to those that were anticipating the fight.
Roman Zentsov is a tough ass fighter. There were some things that weren't working out contractually, I'm not comfortable fighting HW, so my camp decided to pull me out of the fight.
I'm still hoping to fight for BoDog at 205 tho'.
I'll keep you posted...
Jaha? Vad betyder det egentligen? "Contractually"? Vad syftar han på? Ja, jag vet inte. Men en kille översatte det hela så att alla kan förstå, det här är vad han egentligen säger:
I'm not comfortable with my getting ass raped by a huge Russian guy, so I'm pussing out of this one.
Jag tror inte en organisation är särskilt intresserade av att ha honom tillbaka om han drar sig ur på så här kort varsel, hoppas han blir svartlistad och att dom hittar en motståndare till Zentsov.

Men låt oss gå vidare till en liten snabbgenomgång av dom intressantaste matcherna.
Fedor Emelianenko vs. Matt Lindland är som sagt main event på galan och jag vette fan alltså. Med alla upsets som hänt i år så vore det ingen jätteskräll om Lindland vann. Lindland har faktiskt en stil som borde matcha upp ganska bra med Fedor. Men Fedor är för bra stående, för snabb och helt enkelt för bra överallt tror jag. Men jag tror Lindland gör en tuff match men Fedor vinner klart ändå.
Detta är i min mening på pappret Fedors tuffaste match sedan han mötte Crocop för 1½-2 år sedan. Sjukt egentligen.

Aleksander Emelianenko vs. Eric Pele kan ju bli något den också. Om inte Aleksander fightas lite smartare än han brukar så har Pele stora chanser att vinna. Men jag tror Aleksander tar det här på submission faktiskt.

Eddie Alvarez vs. Nick Thompson kan bli riktigt bra. Eddie Alvarez har mosat sina motståndare som ingenting och borde vara i någon av dom stora organisationerna nu. Nick Thompson blir ett bra och tufft test för honom. Thompson hade 8 raka vinster innan han fick chansen i UFC mot Karo Parisyan där han förlorade på TKO i första ronden. Sedan dess har han 6 raka vinster i mindre organisationer. Jag är väldigt imponerad av Alvarez och tror han tar det här då Thompson är bra mot sämre motstånd men inte håller när kvaliteten på motståndet höjs. Jag tror Alvarez håller hög kvalitet och vinner det här på TKO i första eller andra ronden.

Det är alla matchningar jag känner att jag har koll nog på. Jag har inte följt den här säsongen av bodog så bra. Jag trodde svensken Diego Gonzalez skulle vara med på den här galen då han vann sin match i bodog. Men han verkar inte vara med och jag vet inte varför.

No comments: