Thursday, April 5, 2007

UFC: Ireland 16e Juni

Den 16e Juni är det dags för UFCs andra gala i deras nya Europa satsning och den här gången ska det vara i Dublin på Irland. Det verkar som om det här kommer vara något mellanting mellan en PPV och en UFC Fight Night och jag antar att dom hoppas ha HBO dealen klar. Main event på galan ska tydligen vara en riktigt bra mellanviktsfight enligt Josh Gross på Sherdog.com.
Jag har länge spekulerat om att den ryktade fighten Jake O'Brien vs. Brandon Vera skulle hända på den här galan men det verkar inte som den fighten kommer bli av längre.
Jag tror i vilket fall som helst att vi kommer få se Jake O'Brien på den här galan.
Varför inte spekulera kring vilka mellanviktare vi kan tänkas se i ett Irländskt main event. Förutom Franklin kan jag inte komma på någon main event värdig mellanviktare som inte redan har en fight planerad. Vad tror ni?

UPDATE: Japp, jag hade rätt i Franklin. Hans motståndare är dansken Martin Kampmann! Mycket spännande. Tyvärr tror jag Kampmann är för liten för Franklin men jag tror det kan bli en riktig kanonfight. Läs mer hos Sherdog.com

UPDATE2: MMAWeeklys ryktes sektion namnger detta som UFC 72 men andra uppgifter tyder på att det inte kommer vara en fullfjädrad gala utan en mindre gala.
Dom nämner också en ny fight i Tyson Griffin vs. Clay Guida som kan bli hur bra som helst.

No comments: