Monday, September 17, 2007

Rankingsuppdatering post K1 Heroes 17/9

Tungvikt:
Sergei Kharitonov verkar vara på väg till en topp 10 placering igen med en vinst över Overeem. Men han behöver lite till för att komma dit.
Som ni kanske ser så håller jag på att utöka mina rankings till topp 15 istället, men det är svårt.

Lättvikt:
Gesias "JZ" Calvancanti imponerade riktigt ordentligt och ägde upp Vitor "Shaolin" Ribeiro ganska ordentligt och sen vinner han imponerande mot Andre "Dida" Amade som vann en tuff fight mot Caol Uno. Jag hade som jag tidigare sagt "JZ" På 11e plats och med det här klättrar han ordentligt, ända upp till en 4e plats faktiskt. Så skakig är divisionen just nu. Ja, banne mig. "Shaolin" hade en sjätteplats men eftersom han inte har en vinst av rang på över 3 år så tappar han ganska mycket ner till en 11e plats.

Fjädervikt:
Norifumi "Kid" Yamamoto hade en tuff match mot Bibiano Fernandes i hans första fight som fjäderviktare. Han är inte nära en topp 10 placering med det men han har potential och skills att bli #1 tror jag. Men så länge han stannar i Heroes tror jag inte han kommer bli det.

No comments: