Thursday, October 11, 2007

Strikeforce at the Playboy Mansion recap

Bättre sent än aldrig som man säger, massa saker som kommit ivägen.
Galan i sig tycker jag var riktigt dåligt rent produktionsmässigt och det var mest fjantigt med playboy bunnies som ring girls. Frank Shamrock sade mycket dumma saker och att kalla någon homosexuell som grov förolämpning känns inte helt 2007 i min bok. Men nog om det och över till fighterna.

Daniel Puder vs. Richard Dalton var en riktigt skitmatch, Puder såg horribel ut och Dalton ännu sämre. Jag pratade en del om att jag såg potential i Puder men den var nog mest bara inbillad. Puder vann på enhälligt domslut i en mycket tråkigt match.

Falaniko Vitale vs. Ron Fields var klart mer underhållande men Vitale är 10x bättre än Fields och något annat än en dominerande seger i första ronden hade iaf inte jag väntat mig.

Bobby Southworth vs. Bill Mahood blev ett stort antiklimax den också då Mahood skadade revbenen innan den ens kom igång ordentligt.

Jorge Masvidal vs. Matt Lee påminde en hel del om Vitale vs. Fields då Lee var helt utklassad och åkte på en TKO efter 1½ minut. Masvidal imponerar verkligen och det skulle vara kul att se honom mot fler bra killar.

Josh Thomson vs. Adam Lynn var som väntat dominans av Thomson från början till slut som kom i slutet på första ronden. Lätt att glömma vilken position Thomson hade tidigare och jag hoppas vi får se honom möta Melendez snart.

Joe Riggs vs. Eugene Jackson var en uppvisning av Riggs där han fortsätter visa hur imponerande han är mot svagare motstånd och det blir så tydligt att han inte kommer till sin rätt mot tuffare motståndare.

Gilbert Melendez vs. Tetsuji Kato blev en liten besvikelse då Melendez skadade handen tidigt och inte riktigt gick för fullt efter det. Ändå dominerade han totalt och även om inte Kato är en toppfighter så är det en tuff kille som inte är lättdominerad. Melendez är fantastisk och jag hoppas vi får se honom i UFC så snart hans Strikeforce kontrakt är över.

Inte mycket mer att säga, jag tycker galan blev rätt tråkig och man fick inga riktiga svar på någonting man inte redan visste.

Fullständigt resultat taget ifrån Sherdogs fightfinder:
1 Anthony Figueroa Miguel Linares TKO (Strikes) 1 2:09
2 Luke Stewart Sam Liera TKO (Strikes) 1 3:40
3 Daniel McWilliams Eddy Millis Submission (Rear-Naked Choke) 1 2:05
4 Dewey Cooper Adam Smith Decision (Unanimous) 3 3:00
5 Daniel Puder Richard Dalton Decision (Unanimous) 3 5:00
6 Falaniko Vitale Ron Fields Submission (Strikes) 1 3:02
7 Bobby Southworth Bill Mahood Submission (Verbal - Injured Ribs) 1 1:15
8 Jorge Masvidal Matt Lee TKO (Strikes) 1 1:33
9 Billy Evangelista Clint Coronel Decision (Split) 3 5:00
10 Josh Thomson Adam Lynn TKO (Strikes) 1 4:45
11 Joe Riggs Eugene Jackson KO (Punches) 1 3:56
12 Gilbert Melendez Tetsuji Kato Decision (Unanimous) 3 5:00

No comments: