Monday, March 5, 2007

Post UFC 68 presskonferens

Post UFC 68 presskonferens.

Jag gillar faktiskt matchningen Bisping vs. Hamill. Visst, Bisping är mycket bättre än Hamill på precis allt utom just brottning. Men Bisping är bra nog från ryggen för att klara av Hamill utan några större problem.
Det som jag tycker gör matchningen intressant är dels för att jag verkligen gillar båda personerna och för att se hur Bisping ser ut från ryggen, det finns många grymma brottare i hans viktklass som är mycket farligare än Hamill. Men en fight med Hamill ger är iaf ett bra första test. Sen är det en historia att bygga vidare på, vem är egentligen vinnaren av TUF3? Och dessutom hade det varit rätt mäktigt att se den fighten i Hamills hemstad inför 20.000 fans.
Jag kanske tänker lite för mycket på att bygga upp Bisping och att marknadsföra en gala. Bisping borde egentligen möta klart tuffare motstånd. Men jag gillar ändå hela det upplägget. Im a sucker, what can you do?

No comments: