Thursday, March 15, 2007

Shooto: Back To Our Roots II

Imorgon är det dags för Shooto: Back To Our Roots II. Tyvärr har jag alldeles för dålig koll på Shooto för att kunna skriva en så bra preview som jag skulle vilja. Men jag ska göra mitt bästa. Vill ni läsa en riktigt djupgående och bra preview så rekommenderar jag Jordan Breens som finns att läsa hos Sherdog. Det den killen inte vet om MMA är inte värt att veta.

Så här ser uppställningen ut för morgondagens gala iaf:

Shooto titelfight bantamvikt, 56kg-
Yasuhiro Urushitani vs. Shinichi "BJ" Kojima
Rumina Sato vs. Augusto Frota Guimaraes
Hideki Kadowaki vs. Akiyo "Wicky" Nishiura
So Tazawa vs. Masakazu Ueda
Shinya Murofushi vs. Takehiro "Tiger" Ishii
Yoshitaro Niimi vs. Ivan Mussardo
2007 Shooto Flugvikt 52kg- Rookie Tournament kvartsfinal
Katsuya Murofushi vs. Tatsuya Yamamoto
2007 Shooto Fjädervikt 60kg- Rookie Tournament kvartsfinal
Kousuke Eda vs. Kazuya Tamura

Kvällens main event är alltså en titelfight mellan Yasuhiro Urushitani och Shinichi "BJ" Kojima och det kan bli en riktig höjdare. BJ överraskade mig stort när han på under 2 minuter tog bantambältet ifrån Afro.

Rumina Sato är alltid sevärd även om han nog aldrig kommer vinna ett bälte. Lite synd att Shootos kanske största mest lysande stjärna aldrig haft en titel.

Sen är det massa killar jag inte har särskilt bra koll på samt rookie turneringar i både flug- och fjädervikt. Kul att se om något stjärnskott utmärker sig.

No comments: