Wednesday, May 16, 2007

Fullt upp

Det är helt sjukt hur MMA har exploderat och hur mycket galor vi har att se fram emot.
Kolla bara på det här vi har framför oss från och med den här veckan fram till mitten av Juli.

18e Maj: Shooto: Back to our Roots 3
Mycket intressant och bra Shooto gala som jag skrev om i min preview igår.

19e Maj: Gracie Fighting Championships: Evolution
Tyvärr har alla matcher av intresse ställts in, ingen Wes Sims, ingen Jeff Monson, ingen Marcelo Garcia, ingen Jacare.
Men det sägs att Nick Diaz ska vara kommentator och om så är fallet kommer iaf jag att kolla!
UPDATE: Det verkar som om ryktena om att Jacare var ute inte stämde, han ska vara med om allt stämmer.

26e Maj: UFC 71
Man smäller det mesta krutet på main eventet där Chuck Liddell möter den enda som har en ohämnad seger över honom i Quentin "Rampage" Jackson men det finns några intressanta och andra bra matchningar också.

27e Maj: GCM Cage Force 3

GCMs Cage Force turnering fortsätter och det är många bra lättviktare och flera bra welterviktare som man får hålla ögonen på. Sen är det kul att se MMA i bur med armbågar i Japan. Framförallt är det ju Kickuchi och Boketetsu som jag håller mina ögon på.

2a Juni: HERO's/ELITE XC kombi
Efter att ha varit helt skrattretande till en början så är det ändå hyfsat med bra matchningar här. Kanske inte den mest relevanta galan men jag tror faktiskt den kan bjuda på stor underhållning.

3e Juni: WEC 28
Äntigen får vi se WEC Live på TV och äntligen får dom lättare viktklasserna den uppmärksamhet dom förtjänar.

9e Juni: UFC Fight Night 10
Kanske inte den bästa UFC Fight Night vi sett på pappret men jag är väldigt nyfiken på rematchen mellan Spencer Fisher och Sam Stout och sen ska äntligen Jon Fitch få lite uppmärksamhet. Sen är det några andra matchningar som jag tror kan blir riktigt bra.

9e Juni: GCM Cage Force 4
Mer Cage Force action!

16e Juni: UFC 72 Ireland
Som en fullfjädrad PPV gala mycket svagt, som en gratis tv-gala, mycket starkt. Jag låtsas som om att det är en UFC Fight Night. :)

22a Juni: Strikeforce/EXC kombi
Phil Baroni vs. Frank Shamrock bitches! WAR BEST EVA!

23e Juni: TUF 5 Final
BJ Penn tillbaka som lättviktare, jag har sagt det förut och säger det igen, om den killen tränade ordentligt och hade motivationen på topp hade han kunnat vara Fedor fast bland lättviktare. Jag ser inte en kille i världen som tar en 100%ig BJ Penn. Jag tror inte Jens Pulver tar ens en 75%ig.
Sen så ser jag fram emot finalisterna så ini helvete, ska inte säga vilka det är för att inte spoila men oj oj oj oj oj oj vilken fight det kommer bli.

30e Juni: Pride 35 i USA
Fortfarande oklart om den blir av eller inte.
Sokoudjou vs. Kazuhiro Nakamura har ryktats.
Shogun sägs vara med och han vill möta Dan Henderson.
Två riktiga kanonfighter bara där om det blir av.

30e Juni: UAFC: Art of War 3
Pedro Rizzo vs. Jeff Monson, fast Monsons sägs vara skadad och Aleksander Emelinenko ryktas ersätta honom.
Jake Shields vs. Carlo Prater
Jeremy Horn vs. Jorge Santiago
Ron Waterman vs. Mario Rinaldi
Ricco Rodriguez vs. Marcio Cruz
med flera och det ser riktigt trevligt ut, hoppas Ricco har gått ner i vikt.

30e Juni: Icon Sport: Fearless
Robbie Lawler ska försvara sitt bälte bland annat, annars inga toppenfighter på pappret direkt.

7e Juli: UFC 73
UFC 73: STACKED! Helt jävla galet fightcard, jag vet inte ens var jag ska börja, Noguiera gör debut, 2 titelmatcher, Rashad vs. Tito, GALET!

14e Juli: Cage Rage 22
WAR BUTTERBEAN!

15e Juli: Shooto Roots 4
Takashi Nakakura vs. Jani Lax om Nakakuras Pacific Rim bälte, tyvärr har nog Jani Lax ingen större chans men ändå kul att se en svensk!
Takeya Mizugaki vs. Masakazu Ueda

16e Juli: Pride LW GP
Ja, hoppas att affären snart blir avslutad så vi kan få se den här fantastiska turneringen så snart som möjligt. På söndag hade det varit dags egentligen.

Inte en ledig vecka på nästan två månader, helt sjukt. Sen är det som det ser ut nu en ledig månad men det lär säkert dyka upp något mer innan dess.

2 comments:

Anonymous said...

ang. tuf, inte tråkigt att få det hela spoilat? skulle aldrig kolla upp det där, följer ju serien med spänning :D

Mattias S said...

Nä, tycker inte det är tråkigt. Det är fortfarande spännande, jag vet inte hur dom kom dit eller vem av dom som kommer vinna sen i finalen så det finns allt mycket spänning kvar. :)