Sunday, October 28, 2007

Heroes Korea

Idag är det dags för Olympia Hero's Korea 2007 och det är ett lite småintressant fightcard ändå. Inte riktigt haft tid att sätta mig in i det så noga eller skriva en fylligare preview tyvärr.
Men fightcardet är iaf som följer:

Denis Kang vs. Yoshihiro Akiyama
Dong Sik Yoon vs. Fabio Silva
Taiei Kin vs. Zelg Galesic
Lee Tae Hyun vs. Yoshihisa Yamamoto
Ikuhisa Minowa vs. Min Soo Kim
Carlos Newton vs. Shungo Oyama
Bernard Ackah vs. Poai Suganuma
Marcelo Garcia vs. Dae Won Kim
Daisuke Nakamura vs. A Sol Kwon
Heo Min Seok vs. Katsuyori Shibata
Masanori Tonooka vs. Ryo Kakigawa
Magomed Sultanakhmedov vs. Eun Su Lee

Denis Kang vs. Yoshihiro Akiyama är den mest intressanta matchningen, två mellanviktare i världsklass som båda är ganska otestade men som ändå är väldigt intressanta. Svårt att säga hur bra dom är mot varandra men jag tror Akiyama är lite ringrostig och Kang yngre och explosivare. Kang på TKO i andra ronden.

Dong Sik Yoon vs. Fabio Silva är också lite intressant, jag har imponerats av Yoon allt mer och Silva imponerade inte alls mot Manhoef senast så jag tror Yoon tar det här på submission i första ronden.

Taiei Kin vs. Zelg Galesic tror jag mest är en matchning för att få Zelg att se bra ut. Vilket jag tror han lyckas med. TKO i andra ronden.

Marcelo Garcia vs. Dae Won Kim är också intressant då det är submission-gurun Garcias MMA-debut och det ska bli jävligt intressant att se. Kim är kanske inte det svåraste motståndet och han bör vinna på submission i första men det ska ändå bli kul att se hur han tar sina grapplingkunskaper in i MMA.

En del annat smått och gott också men inte särskilt mycket relevant, som vanligt med Heros.

No comments: