Friday, November 30, 2007

Cage Force 5 preview

Det är mycket lägligt jag gör comeback för imorgon är det dags för Cage Force 5 som ser riktigt intressant ut.
Finaler i både deras weltervikt och lättviktsturnerning, världens kanske bästa flugviktare Urushitani och lite annat smått och gott ser jag fram emot iaf.
Tyvärr blir inte matchen Keita "K-Taro" Nakamura vs. Satoru Kitaoka av då UFC först uppmanade K-Taro att ta matchen för att hålla sig aktiv men sedan sade att han inte borde ta den för att dom troligen har en match till honom snart. Lite tråkigt för jag såg verkligen fram emot den, K-Taro är bra även om han förlorat sina två matcher i UFC hittils så är det dom enda två matcherna han förlorat och Kitaoka har alltid varit en BRA kille och verkar ha tagit ett kliv upp på sistone. Hade varit en bra match där vinnaren troligen hade slagit sin in runt 20e platsen bland mina rankings.
Men det är som sagt en del andra trevliga matchningar, fullständigt fightcard är som följer:

Main Card:
Koutetsu Boku vs. Artur Oumakhanov
Yoshiyuki Yoshida vs. Dan Hardy
Yasuhiro Urushitani vs. Jesse Taitano
Kenji Osawa vs. Nobuhiro “Punch” Yamauchi
Mizuto Hirota vs Sin Do Gi
Takeya Mizugaki vs. Seiji Otsuka
Toshikazu “ISE” Iseno vs. Takahito Iida
Yukiya Naito vs. Takenori Sato

Prelims:
Hiroshi Arakawa vs. Seiya Kawahara
Junichi Ota vs. Hiroshi Takita
Taiyoku Endo vs. Hiroyuki Kuwabara

Koutetsu Boku vs. Artur Oumakhanov är main event för galan och är alltså finalen i den lättviktsturnering som pågått under året.
Jag har ganska länge sagt att Buko är en kille att hålla ögonen på och när hans senaste offer Eiji Mitsuoka nu senast vann över Joachim Hansen så tycker jag man fick det lite bevisat även om MMAtte inte är särskilt pålitligt.
Oumakhanov å sin sida var jag ganska hoppfull på tidigare men tycker inte riktigt han har tagit det kliv upp som jag trodde han skulle göra så jag tror stenhårt på Boku här, troligtvis på domslut men möjligen en TKO.

Yoshiyuki Yoshida vs. Dan Hardy är finalen i welterviktsturneringen och jag är jävligt intresserad av var det här kan ta vägen. Yoshida har efter en liten skakig inlending på karriären 6 raka vinster varav alla på avslut och nu senast mot högt rankade och i mina ögon mycket duktiga Akira Kikuchi imponerade han enormt. Ska bli kul att se honom här och jag hoppas han dyker upp i UFC eller WEC efter det här vare sig han vinner eller inte.
Dan Hardy å sin sida har varit en bra brittisk fighter vilket inte säger särskilt mycket men efter att ha börjar träna i USA har han verkligen tagit ett kliv upp och sett allt bättre ut. Jag tror dock inte han räcker till mot Yoshida men han bör bjuda på hyfsat motstånd iaf. Min gissning är Yoshida på submission.

Yasuhiro Urushitani vs. Jesse Taitano ska bli kul att se då jag tycker Urushanti borde ha Shootos flugviktsbälte runt sin midja och det ska bli kul att se om han imponerar lika mycket här mot Taitano.
Taitano har jag ingen som helst koll på men han verkar inte vara särskilt erfaren så jag antar att Urushanti tar det här.

Kenji Osawa vs. Nobuhiro “Punch” Yamauchi är också rätt intressant då Osawa behöver visa upp sig lite för att solidifiera sin plats på bantamviktsrankingen.

Lite annat smått och gott också men inget som jag direkt har någon bra koll på.

No comments: