Saturday, December 1, 2007

Cage Rage 24 preview

Cage Rage 24 ser på pappret ganska svagt ut även för att vara ett Cage Rage card tycker jag.
Fightcard ser iaf ut som följer:

Murilo Rua vs. Xavier Foupa-Pokam
Elvis Sinosic vs. Paul Cahoon
Drew Fickett vs. Mark Weir
Marius Zaromskis vs. Ross Pointon
Tom Watson vs. Mark Epstein
George Castro vs. Mark Buchanan
Robert Berry vs. Neil Grove
Ivan Serati vs. Lee Hasdell
Robbie Olivier vs. Abdul Mohamed
Robert Paczkow vs. James McSweeney
Jordan Miller vs. Ronnie Mann


Murilo Rua vs. Xavier Foupa-Pokam kan nog bli en kul fight ändå och jag undrar om inte Rua förtjänar att rankas med en vinst här. Men även om han inte borde ha problem med "Professor X" så vet man aldrig. Om han är smart tar han ner det här på marken men han har en tendens att vilja hålla det stående vilket inte alltid är så lyckat. Men jag tror ändå "Ninja" tar det här.

Elvis Sinosic vs. Paul Cahoon känns inte särskilt spännande, Sinosic ersätter skadade "Cyborg". Jag vet inte riktigt hur det går här och det känns helt enkelt väldigt ointressant.

Drew Fickett vs. Mark Weir däremot kunde varit kul att se, Weir har dock verkligen inte varit särskilt framgångsrik på sistone medans Fickett bara förlorar mot toppmotstånd och har flera fina vinster. Konstigt att vi inte ser Fickett i UFC längre men jag antar han behöver plocka upp lite vinster på andra ställen för att skapa lite momentum och komma tillbaka. Jag tror inte han får några större problem att plocka en vinst här.

Robert Berry vs. Neil Grove är väll en annan fight av visst intresse då Grove kanske kan bli någon relevant men det säger mer om hur tunn tungviktsdivisionen är än om honom.

Ja, det var dom fighterna jag hade intresse av, ser inte direkt lovande ut.

No comments: