Saturday, November 3, 2007

IFL GP semifinaler

Är lite upptagen med andra grejer så blir ingen utförlig preview på det här. Sen har intresset för den här turneringen sjunkit rejält för min del när flera fighters inte är med, t.ex Ben Rothwell.

Tungvikts-seminfinaler:
Antoine Jaoude vs. Shane Ott
Roy Nelson vs. Bryan Vetell

IFL Lätt tungvikts titelfight:
Vladmimir Matyushenko vs. Alex Schoenauer

Mellanvikts-semifinaler:
Benji Radach vs. Brent Beauparlant
Brian Foster vs. Matt Horwich

Weltervikts-semifinaler:
Delson Heleno vs. Gideon Ray
Jay Hieron vs. Donnie Liles

Lättvikts-semifinaler:
Chris Horodecki vs. Bart Palaszewski
Wagnney Fabiano vs. John Gunderson

Det är ändå en del intressanta saker att se här. Vladmimir Matyushenko har varit grymt imponerande efter sitt uppehåll efter förlusten mot Andrei Arlovski och han lämpar sig mycket bättre som lätt tungviktare. Schoenauer bör inte vara ett större problem och det ska bli intressant att se hur IFL kommer hantera mästare i framtiden och hur hela deras upplägg kommer förändras. Det kommer nästa säsong vara gym vs. gym istället för lag vs. lag och att börja med mästare i olika viktklasser gör att det nog kommer bli ganska stora skillnader.

Tungviktsturneringen känns helt avslagen utan Rothwell faktiskt och jag tror det kommer bli Antoine Jaoude vs. Roy Nelson i finalen.

Bland mellanviktarna är det främst Benji Radach som imponerat på mig och jag skulle bli förvånad om inte han vann turneringen.

Welterviktarna känns faktiskt inte lika intressanta och jag har ingen riktig koll där faktiskt.

Lättviktarna däremot kan bli riktigt spännande. Alla fyra är kvalitetsfighters men jag tror faktiskt den unge Horodecki tar det här. Jag tror bara han blivit allt bättre och det ska bli kul att se om han lever upp till dom högt ställda förväntningarna som finns på honom.

No comments: