Monday, November 5, 2007

IFL GP semifinaler recap

Vad som skulle vara ett stort steg för IFL mot framtiden blev mest ett litet anti-klimax känner jag.
För första gången var det MMA Live på vanlig marksänd TV och det var första gången IFL hade en live show. Men i större delar av landet sändes det inte live utan eftersändes så det passade i tablån som vanligt. Men hade bara 1 timmes sändningstid och under den timmen visade man två, 2, fighter som båda gick till domslut. Hur man lyckades med det kan man fråga sig.

Jag var tidigt väldigt hypad på IFLs turnering men jag känner mig allt mer avslagen kring det faktiskt.
Vladdy vann sin fight klart och visar återigen att han är en fighter i toppklass.
Horodecki vann ännu ett kontroversiellt delat domslut över Palaszewski och Benji Radach imponerade är väll dom sakerna man tar med sig härifrån mest.
Men bristen på bra producerade TV-shower skadar IFL hårt tror jag. Visst är det kul att kolla på, jag har sett en del mer nu när det sänds på TV4 Sport, att slökolla lite granna sådär. Men det känns inte aktuellt och det är det inte när det sänds i USA heller.
IFL är ändå en rätt bra grogrund för nya talanger tycker jag men jag hoppas dom får lite bättre och mer regelbundna TV-avtal i framtiden.

Fullständiga resultat från galan taget ifrån Sherdogs fightfinder:

1 Benji Radach Brent Beauparlant KO (Punch) 1 2:26
2 Chris Horodecki Bart Palaszewski Decision (split) 3 4:00
3 Vladimir Matyushenko Alex Schoenauer Decision (Unanimous) 3 4:00
4 Jay Hieron Donnie Liles Decision (Unanimous) 3 4:00
5 Wagnney Fabiano John Gunderson Submission (Guillotine choke) 2 1:53
6 Delson Heleno Gideon Ray Submission (Armbar) 1 1:57
7 Antoine Jaoude Shane Ott Submission (Arm-Triangle Choke) 1 3:29
8 Roy Nelson Bryan Vetell TKO (Strikes) 3 1:01
9 Matt Horwich Brian Foster Submission (Armbar) 1 3:59

No comments: