Sunday, September 30, 2007

Roligaste MMA galan någonsin?

Jag bara tänkte lite, vilken är den roligaste gala ni har sett? Där både galan i sig och omständigheterna gjorde att det hela blev extra roligt?
För min del är det helt klart Pride 34: Kamikaze.
Jag såg galan live och den började typ klockan 8 på morgonen, men då hade jag varit uppe hela natten och tittat på UFC 69 precis innan och var duktigt uppumpad efter att ha sett Matt Serra knocka Georges St. Pierre, Roger Huerta imponera mot Leonard Garcia och Kendall Grove ha en otrolig uppvisning mot Alan Belcher med mera. Så helt uppe i varv och övertrött som få drar då Pride 34 igång. Och vad bjuds vi på?
Först får vi se en lite småtråkig fight som Yoshihiro Nakao vinner på neck crank över Edson Draggo. Jag garvar varje gång man ser någon vinna med ett sånt amatörgrepp men det var bara en liten mjukstart för sen var det dags för Butterbean vs. Zuluzhino. Jag vet inte vad man ska säga om fighten men efter en liten stunds sluggande från Zuluzhino där Bönan träffar klart bättre går den brasilianska jätten in för en nedtagning som Bönan hanterar mycket snyggt. Hysteriskt rolig fight när man inte sovit på 24 timmar och chattar med andra som kollar. Ja, ni ser själva, Butterbean jiu-jitsu FTW!
Men det skulle bli bättre, härnäst fick vi se Makoto Takimoto vs. Zelg Galesic och om Mark Hunts Atomic Buttdrop på Wanderlei Silva var underhållande så vad säger man om Zelgs atomic tebag?
Eller varför inte James Thompson vs. Don Frye som blev en galan slugfest där Thompson bara matar obesvarade slag i 2 minuter innan domaren bryter.
En hel del annat underhållande i samband med övertröttheten och sällskapet gör att det är den roligaste gala jag sett. Ni kan läsa min gamla sammanfattning av galan här.
En annan gala som kan nämnas som jag tycker bjöd på stor humor är K1 Dynamite USA!! men den var så utdragen och seg samt att jag inte såg den live tillsammans med andra och inte riktigt kunde uppskatta alla tokigheter.
Vilken är den roligaste gala du har sett?

5 comments:

Herr Yllevante said...

Måste hålla med om Pride 34: Kamikaze :)

Anonymous said...

Snälla...sluta särskriva! Det heter "Pride-killarna" och "MMA-galan".

Mattias S said...

Anonym: Jag vet, men orkar inte direkt korrläsa mig själv hela tiden. :)

Anonymous said...

Jag gillade Pride Final Conflict Absolute. /OskarDLH

Anonymous said...

Det finns så många :)