Sunday, December 9, 2007

Rankingsuppdatering post TUF 6 finale

Recap kommer lite senare.

Lättvikt:
#16 rankade Roger Huerta slog #17 rankade Clay Guida och jag kanske borde haft Guida lite högre efter vinsten mot Aurelio men han har förluster mot relativt svagt rankade killar i Din Thomas och Tyson Griffin så även om hans ranking var mycket tyngre och stabilare så var Huertas luftslott nog för att hamna precis före. Den här vinsten ger dock en stabil och tung grund för Huerta som med det här hoppar upp till en 12e plats medans Guida faktiskt stannar kvar på sin 17e plats.

Det är då ta mig fan på tiden att dom gamla Pride killarna fightas också så jag ser verkligen fram emot nyår då vi kommer att få se dom flesta mötas.
Alla förlorare i matcherna kommer troligen tappa ganska mycket placeringar pga inaktivitet kan jag säga redan nu och vinnaren i matchen JZ vs. Aoki kommer bli ny #1.

Jag funderade också på att stryka Sherk från rankingsen då han blev slutgiltigt dömd och dessutom av med bältet men jag väljer till slut att inte göra det då han snart är tillbaka igen.

Sen när det gäller BJ Penn så kommer han få särbehandling i mina rankings, egentligen är han helt orankad men oavsett hur det går mot Stevenson så kommer han ha stor betydelse.

10 comments:

Anonymous said...

MMABloggen:
"Så jag säger Huerta på submission i tredje ronden efter en fantastiskt fight."

Imponerande :)

Och det var verkligen en bra fight!

Lars said...

Tycker dock Koppenhaver vs Rollins var den bästa fighten på galan.

Guida må ha dominerat rond 1 och 2, men det hjälpte ju inte då han inte kunde avsluta Huerta :(.

Anonymous said...

vad tror du om rampage vs forrest på säsong 7 då?

Lars said...

Jag tror att Forrest är en bättre coach...

Anonymous said...

Jag tror att både Forrest, och speciellt Rampage, kommer göra sig jäkligt bra i TV iaf :)

Angående föregående gala så var den sjukt mkt bättre än UFC 78. Både Koppenhaver vs Rollins- och Guida vs Huerta-fighterna var fantastiska.

Det var lite synd att Guida förlorade tycker jag, han var grym! Men det är ju Huerta också..

Anonymous said...

Rampage lär ju bli asskön i TV och det ingår väl i UFCs planer att göra honom till ett ännu större dragplåster. Han är väldigt marknadsföringsbar. Angående TUF-finalen så håller jag med om att det var tungt att se Guida förlora men å andra sidan hade det varit lika tungt att se Huerta förlora. Båda är fruktansvärt roliga att se och det håller jag högt. En jävla action i alla deras fighter

Anonymous said...

Jag tror dom e sådär tråkigt att det inte e badblood i ses 7

Anonymous said...

Var det ingen annan som noterade att Guida klampade in till Refused New Noise? Perfekt entrancelåt!

Martin Lodin said...

Av någon konstig anledning höll jag på Guida inför deras match... Men jag tycker att Huerta vann alla ronder! Guida brottades ju bara vilket han totalt dominerade i men det är ju inte det MMA handlar om. MMA handlar om att avsluta och Huerta hade lite mer försök till att avsluta i alla ronder dvs. med submissions och ordentliga strikes och var dessutom klart effektivare med sina avslutsförsök (träffade mer ordentliga strikes och satte mer submissions).

Anonymous said...

Clay Guida's låtval var mycket bra. Jag gillar den han körde förut också.